یکشنبه 30 اردیبهشت 1403  
اخبار
1402/2/18 دوشنبه
دیدار دکتر پیمان آقایی سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور با دکتر مرادجان بوری بایف رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در ایران
اعلام آمادگی دفتر فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی اکو(ECO) در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه پیام نور در میان کشورهای عضو این سازمان

.



در دیدار دکتر پیمان آقایی سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور با دکتر مرادجان بوری بایف رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در ایران، برخی زمینه‌های توسعه همکاری‌های متقابل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دکتر آقایی در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای دانشگاه پیام نور در ایران طی سال‌های پس از انقلاب، از اعلام آمادگی دانشگاه جهت در اختیار قرار دادن تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای عضو اکو خبر داد. مرادجان بوری بایف، دیپلمات برجسته کشورتاجیکستان و رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، از اعلام آمادگی این سازمان در ایجاد همکاری های تحقیقاتیِ نظام یافته در خصوص میراث مشترک فرهنگی منطقه خبر داد.
وی با تاکید بر سابقه آشنایی خود از پیام نور و ظرفیت‌های مناسب این دانشگاه، آن را فرصتی برای توسعه همکاری های متقابل، به خصوص در حوزه فرهنگی دانست و معرفی این دانشگاه و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی آن در تقویت همکاری‌های میان دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسات فرهنگی منطقه، آموزش زبان های منطقه، سازماندهی برنامه های مبادلاتی در زمینه فرهنگی و تقویت همکاری در زمینه‌های ادبیات فارسی، تاریخ، مردم شناسی و باستان شناسی را از جمله زمینه‌های مورد علاقه همکاری دو طرف بر شمرد.
 شایان ذکر است سازمان همکاری اقتصادی اکو یک سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی است که در سال ۱۳۴۱ شمسی توسط سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه تأسیس شد و بعدها با پیوستن هفت عضو جدید یعنی کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان به منظور ترویج همکاری های علمی، فرهنگی و اقتصادی کشورهای عضو، فعالیت می نماید. جمهوری اسلامی ایران عضو موثر این نهاد بین‌المللی است و دانشگاه بزرگ پیام نور نیز تلاش می‌کند از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی جهت معرفی توانمندی‌های این دانشگاه و اخذ فرصت، جهت حضور هرچه پُررنگ تر در مجامع بین‌المللی بهره مند گردد.


               

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر