جمعه 7 اردیبهشت 1403  
اخبار مراکز
1398/11/1 سه‌شنبه
بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه پیام نور مرکز افغانستان
✔️بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از دانشگاه پیام نور مرکز افغانستان

.


جناب آقای دکتر بهادر امینیان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان جهت آشنایی با فعالیت‌های دانشگاه پیام نور مرکز افغانستان از این مرکز دانشگاهی حضور یافته که از سوی معاون آموزشی و مدیر اداری مالی مرکز مورد استقبال قرار گرفت.

                                            

در ابتدا جناب آقای دکتر صادقی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس به جناب آقای سفیر خیر مقدم گفته و انتصاب ایشان را به این مقام مهم تبریک گفتند و برای ایشان در مدت حضور در کشور جمهوری اسلامی افغانستان آرزوی موفقیت نمودند. همچنین متقابلا سفیر محترم ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه پیام نور مرکز افغانستان و تشکر از جناب آقای دکتر صادقی، هدف از حضور خود را آشنایی با فعالیت‌های دانشگاه و بررسی زمینه‌های همکاری و حمایتی سفارت از دانشگاه دانستند.

 


در ادامه معاون آموزشی مرکز کابل گزارشی از فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه به جناب سفیر ارائه نمودند. ایشان به جناب سفیر نسبت به مقاطع آموزشی مرکز کابل، رشته‌های دایر در این مرکز، تعداد فارغ التحصیلان، تعداد دانشجویان، نحوه تعاملات با وزارت تحصیلات عالی افغانستان، استفاده از اساتید توانمند ایرانی و افغانستانی در دانشگاه، برگزاری سیرهای علمی برای دانشجویان به ایران، امتیازات دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌ها و رشته‌های انحصاری دانشگاه و... گزارشی را ارائه کردند. همچنین مدیر محترم مالی و اداری دانشگاه نسبت به برنامه‌ها و روند فعالیت‌های مرکز افغانستان گزارش و توضیحات لازم را دادند.

در ادامه جناب سفیر پرسشهای را مطرح کردند که از سوی معاون آموزشی و مدیر اداری مالی دانشگاه توضیحات داده شد و ایشان ضمن استقبال از فعالیت‌های دانشگاه، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را برای حمایت و همکاری همه جانبه با دانشگاه پیام نور در افغانستان اعلام نمودند و روی موضوعات زیر تاکید کردند که دانشگاه در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد و سفارت هم همکاری و حمایت لازم را انجام خواهد داد:

حمایت از رشته زبان و ادبیات فارسی
نخبه گرایی و ارائه تسهیلات به دانشجویان نخبه
برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های ایران
راه اندازی رشته‌های کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی
گسترش فعالیت‌های فرهنگی
 برگزاری اردوهای علمی تفریحی و فراهم نمودن زمینه بازدید دانشجویان از مراکز صنعتی و... در ایران و اعلام همکاری همه جانبه سفارت در زمینه روادید و هماهنگی ها در این زمینه
برگزاری دوره های کوتاه مدت و کارگاه های مهارتی
 طرح و ارائه مشکلات که سفارت می تواند در جهت حل آنها همکاری کند

در پایان جناب سفیر از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید به عمل آرودند و در کارگاه مهارت افزایی پژوهش و تحقیق که همزمان در دانشگاه در حال برگزاری بود، حضور یافتند و چند دقیقه‌ای راجع به اهمیت تحقیق و پژوهش و نقش آنها در تولید علم و دانش مباحثی را مطرح نمودند.



 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر